Šiaulių lopšelio-darželio „Voveraitė“ grupėse 2023 m. sausio 16-20 d. buvo vykdomas projektas „Voveriukų žiema“. Projekto tikslas – emociškai išgyventi žiemos džiaugsmus ir išdaigas, plėtojant vaikų gebėjimus įvairiose ugdymo(si) veiklų srityse.
Projektinės veiklos metu vaikai tobulino sakytinės kalbos, kalbėjimo ir klausymo gebėjimus, lavino smulkiąją motoriką, gilino matematines žinias, stiprino emocinę ir fizinę sveikatą, aiškinosi, kokie pavojai galimi žiemą.
2023 m. sausio 18 d. lopšelio-darželio bendruomenė dalyvavo šventiniame rytmetyje „Voveriukų žiema“. Renginio metu vaikus ir bendruomenės narius pasitiko „Kiškiai“ (L. Gedvilaitė, Dž. Jokubaitytė, M. Parmionova, D. Polekienė, V. Tvaskūnienė). Kartu su „Kiškiais“ vaikai šoko ir dainavo, atsakinėjo į klausimus apie sveiką mitybą, sportavo, aptarinėjo metų laikus, jų požymius, atliko steam veiklas, išbandė iemos pramogas, neesant sniegui. Už dalyvavimą žiemos šventėje „Kiškiai“ vaikams padovanojo morkas ir ledo rutulius su staigmena viduje. Kiekviena grupė tyrinėjo rutulius, sugalvodami įvairias veiklas:
Grupės ,,Pelėdžiukai” ugdytiniai ir mokytoja R. Tumulienė džiaugėsi kiškučių neįprasta dovana – ledo kamuoliu, kuriame pastebėjo sušalusį miško gyvūną – lūšį. Visiems magėjo išlupti nelaimėlę, bet niekaip nepavyko. Katerina siūlė ledą sudaužyti, bet mokytoja pagalvojo palaukti. Gal po pietų miegelio kas pasikeis? Po pogulio sušalusį žaisliuką ledo pakraštyje vaikams pavyko ištraukti, bet ledo kamuolys dar nebuvo ištirpęs. Tik rytojau rytą pastebėjome, kad ledo nebeliko. Jo vietoje – vanduo.
Grupės „Gudručiai“ ugdytiniai ir mokytoja S. Murzienėje ledą įdėjo į dubenį ir stebėjo, kaip tirpsta. Lietė, nusakė ledo savybes. Išsiaiškino, iš kur atsiranda vanduo dubenyje. Nuliūdo, kad reikėjo eiti namo, o ledas dar neištirpęs ir siurprizas nesimato. Kitą dieną nekantravo pamatyti, ar ledas ištirpo. Aiškinosi, iš kur atsirado tiek vandens. Džiaugėsi siurprizu – žaisliniu kačiuku.
Grupės „Nykštukai“ ugdytiniai ir mokytoja M. Parmionova dažė neįprastą paviršių – ledą. Nudažė jį įvairiomis spalvomis. Pastebėjo, kad dažų spalvoms susiliejus lieka viena ruda spalva. Beieškant staigmenos lede, nutarė panaudoti karštą vandenį. Stebėjo, kaip tirpsta ledas. Pasirodžius staigmenos krašteliui, spėliojo kas tai galėtų būti. Pasidžiaugė ištraukta iš ledo staigmena. Rankomis lietė likusį ledą ir vandenį, pasakojo ledo ir vandens savybes, koks ledas ir vanduo, ką jaučia.
Grupės „Skruzdėliukai“ ugdytiniai ir mokytoja Saulė džiaugėsi kiškių dovanomis („labai keistas ir šaltas pasirodė balionėlis“, „morkų saldainiai labai skanūs“).