Balandžio mėnesį Šiaulių m. lopšelio-darželio ,,Voveraitė“ ugdytiniai ir mokytojai susipažino su kitomis 6 pasakomis ir pagal jas atliko įvairius bandymus, eksperimetus.
PASAKA „DANGUS GRIŪVA“. Išklausę pasaką aptarė pasakos veikėjus bei kiek jų yra pasakoje. Užduočiai atlikti vaikai pasiruošė poperinius indelius su užklijuotais pasakos veikėjų atvaizdais ir pabandė pastatyti bokštą iš puodelių ir popieriaus lapelių pagal pasakos įvykių seką. Antroji užduotis buvo išbandyti išmaniąsias technologijas ir su papildytos realybės programėle „Quiver Vision“ pabandyti ,,atgaivinti“, planšečių pagalba, atspausdintus ir nuspalvintus pasakos ,,Dangus griūva“ veikėjus.
PASAKA „SNIEGUOLĖ IR SEPTYNI NYKŠTUKAI“. Ši pasaka pasiūlė iššūkį – išmatuoti gulinčio draugo ūgį obuoliais ar kitais patalpoje esančiais daiktais. Kiekvienas vaikas savo rezultatą žymėjo magnetinėje lentoje diagramoje. Užpildžius diagramą, buvo aptariama, kurio vaiko ūgis didžiausias, mažiausias, vienodas ir pan.
PASAKA „PAGRANDUKAS“. Prisiminę pasaką, vaikai pasigamino indą – svarstykles, pasistatė iš konstruktorių kolonas ir pasiruošė įvairios formos sijas (pusiau sulenktą lapą, sulankstytą armonikėlę, susuktą į vamzdelį ir medinę detalę). Kiekvieną kartą, uždėjus siją ant kolonų, atsargiai ant jos vidurio dėdavo plastikinį indą, o į jį bandeles, duonos kepaliukus, riestainius tol, kol sija išlinks. Šio bandymo išvada: sija stipresnė ta, kurioje daugiau vertikalių sienelių. Šiuo atveju „armonikėlė“ ir medinė detalė.
PASAKA „KAKĖ MAKĖ IR DANTUKŲ FĖJOS PUOTA“. Prieš pradėdami bandymus, vaikai išklausė skaitomą pasaką ir sužinojo, koks iššūkis laukia šį kartą. Ugdytiniams teko iš spalvoto popieriaus išsikirpti upę ir priimti inžinerinį iššūkį – pastatyti tiltą, kuris jungtų du upės krantus, ir kuriuo būtų galima pereiti. Tilto statyboje buvo išbandyti ir atrinkti konstruktoriai, labiausiai tinkantys tvirto tilto statybai.
PASAKA „AUKSAPLAUKĖ IR TRYS LOKIAI“. Išklausius šią pasaką, vaikams buvo pasiūlytas iššūkis – pagaminti 3 kėdutes, kurios išlaikytų Auksaplaukę. Vaikai pasiskirstė į tris grupes ir išbandė skirtingas priemones: I gr. – tualetinio popieriaus ritinėliai, kartonas, perlenktas pusiau, žirklės, lipni juosta, II gr. – spalvoto popieriaus lapelis, perlenktas pusiau, spalvoto popieriaus juostelės ir klijai, III gr. – LEGO arba kitas konstruktorius. Pastačius kėdes, vaikai tvirtumą išbandė pasodindami lėlę Auksaplaukę ar net atsisėsdami patys. Vaikai taip pat kūrė lovas ir dubenėlius lokių šeimynai. Buvo išrinktos pačios tvirčiausios medžiagos, tinkančios kiekvienam šeimos nariui.
PASAKA „GRAŽUOLĖ IR PABAISA“. Vaikai prisiminė pasaką „Gražuolė ir pabaisa“ ir aptarė, kaip atrodo pilys, iš ko jos buvo statomos, kokia jų buvo paskirtis. Po to atliko bandymą – statė pilį iš dantų krapštukų, zefyrų ir obuolių. Pastatę pilį, suskaičiavo, kiek panaudojo medinių pagaliukų, zefyrų, obuolių piliai pastatyti. Po šio bandymo ugdytiniai įsitikino, kad zefyrai nėra tinkama medžiaga pilių statybai, nes statinys nebuvo tvirtas ir patikimas.
Pasaka ,,DANGUS GRIŪVA”
Pasaka ,,SNIEGUOLĖ IR SEPTYNI NYKŠTUKAI”
Pasaka ,,PAGRANDUKAS”
Pasaka „KAKĖ MAKĖ IR DANTUKŲ FĖJOS PUOTA”
Pasaka „AUKSAPLAUKĖ IR TRYS LOKIAI“
Pasaka „GRAŽUOLĖ IR PABAISA“